Ogromna ilość nośników out-of-home i ich różnorodność, a także konieczność konkurowania na każdym skrzyżowaniu i przystanku zmusza reklamodawców do poszukiwania rozwiązań, które są w stanie zagwarantować przyciągnięcie uwagi konsumentów. Badania prowadzone w USA, Francji i Włoszech potwierdzają, że element ruchu w reklamie zewnętrznej decyduje o znacznie wyższym poziomie postrzegalności i skutecznie przyciąga uwagę konsumentów.
Wykorzystanie nośników Flashpoints zapewnia też, że odbiorcy przyzwyczajani w coraz większym stopniu do reklam video, prawidłowo zdekodują przekaz. Panele Flashpoints dzięki możliwości zastosowania animowanych sekwencji decydują o tym, w jakiej kolejności odbiorca będzie “czytał” przekaz umieszczony na tablicy reklamowej. Pozwalają też na wskazanie produktu czy głównego przesłania reklamy dzięki wykorzystaniu prostego zabiegu, polegającego na świetlnym wyróżnieniu tego elementu w statycznym projekcie.